Onze voorwaarden

Wat mag u verwachten?
Als u bij Sandhya Reizen in de touringcar stapt, bent u verzekerd van het volgende: Het touringcarbedrijf werkt volgens de strenge Keurmerk Touringcarbedrijf regels. Elk half jaar wordt het touringcarbedrijf daarop gecertificeerd. Uw chauffeur beschikt over de vereiste diploma’s, ruime ervaring en wordt iedere 5 jaar onderworpen aan een Rijvaardigheidsanalyse door CCV-CBR. De regels voor rij- en rusttijden worden strikt nageleefd. De touringcar voldoet aan de hoogste eisen op het gebied van veiligheid.

Persoonlijke gegevens
De Algemene Reisvoorwaarden vereisen dat u persoonlijke gegevens verstrekt die voor de uitvoering van de reis van belang kunnen zijn. Deze bepaling betreft niet alleen een geestelijke of lichamelijke handicap, maar ook andere hoedanigheden die bij de uitvoering van de reis voor de reiziger zelf of voor de groep belangrijk zijn.

Verkoopovereenkomst
Voor het kunnen accepteren van uw aanvraag en uitvoering te kunnen geven aan de overeenkomst vraagt Sandhya Reizen uw persoonsgegevens. Ook kunnen we deze gegevens gebruiken om u te informeren over voor u relevante diensten van Sandhya Reizen.

Vrijblijvend aanbod
De aanbieding van de reizen op deze website zijn vrijblijvend en kunnen door Sandhya Reizen worden herroepen. Dat zal bijvoorbeeld gebeuren indien een reis is volgeboekt.

Prijswijzigingen
De vermelde reissommen zijn gebaseerd op de prijzen, belastingen, heffingen en wisselkoersen zoals deze bij Sandhya Reizen bekend waren bij ontwikkelen van het reisprogramma. Wij behouden ons het recht voor om de reissom te wijzigen in de gevallen genoemd in de reisvoorwaarden.

Hotelkwaliteit
Eenpersoonskamers zijn over het algemeen schaars of niet beschikbaar. Als u toch heeft kunnen boeken voor een eenpersoonskamer zult u mogelijk ervaren dat deze kwalitatief vaak minder is dan een tweepersoonskamer in hetzelfde hotel. Het betreft veelal kamers met een minder gunstige ligging, afwijkende faciliteiten en beperkte afmetingen. Voor eenpersoonskamers is altijd een toeslag verschuldigd. De meeste hotels beschikken in hoofdzaak over tweepersoonskamers. Wanneer u boekt voor een driepersoons- of 4 persoonskamer betekent dit in de praktijk vaak dat er verrijdbare (strecher-) bedden op een tweepersoonskamer worden bijgeplaatst. De kwaliteit van deze bedden wijkt soms af van de gangbare.

Reisleiding
De dagexcursies zijn veelal inbegrepen in de reissom. Avondexcursies, alsmede eten/drinken en entreegelden dienen ter plaatse afgerekend te worden en zijn derhalve niet opgenomen in de reissom.

Entreegelden
De entreegelden gedurende de aangeboden excursies zijn niet bij de reissom inbegrepen. De prijzen zijn variabel; raadpleeg voor exacte informatie de reisleiding.

Acties en kortingen
Sandhya Reizen kan geen restitutie verlenen of verantwoordelijkheid nemen voor promotionele acties of kortingen die ter plaatse door Disneyland®Resort Paris buiten medewerking van Sandhya Reizen om, worden georganiseerd. Op niet ingeleverde actievouchers of kortingsbonnen en niet genoten kortingen kan Sandhya Reizen nimmer (achteraf) restitutie verlenen.

Vertragingen
Door drukte op de weg, stakingen (ook openbaar vervoer) of weersomstandigheden kunnen vertragingen ontstaan. Mocht door dergelijke vertragingen bij terugkeer aansluitend openbaar vervoer niet mogelijk zijn, dan is Sandhya Reizen niet aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende kosten.

Reispapieren
Wanneer uw betaling bij ons binnen is, ontvangt u ongeveer 3 dagen voor vertrek uw reispapieren met de DEFINITIEVE vertrektijd en eventuele andere belangrijke informatie.

Reisdocumenten
U dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of identiteitsbewijs. Let wel: iedere reiziger dient zelf zorg te dragen voor het in orde zijn van de grensdocumenten. Zorgt u er voor dat u deze documenten in uw handbagage heeft.

Bagage
U kunt per persoon 1 koffer of tas en 1 stuk handbagage meenemen. Passagiers zijn verplicht hun naam, woonplaats en vakantieadres zowel op de binnenkant als op de buitenkant van de bagage te vermelden. Zonder labels kunnen wij geen verantwoordelijkheid dragen voor zoekgeraakte bagage. Kostbare artikelen en medicijnen dienen immer als handbagage te worden vervoerd in verband met mogelijk verlies of verlate aankomst van uw koffer tijdens busreizen.

Vertrektijden
De definitieve vertrektijden vanaf uw instapplaats vindt u op uw reisbescheiden. Deze tijden kunnen afwijken van de u bij boeking opgegeven informatieve tijden. Controleer uw reisbescheiden dus goed. De vertrektijd voor de terugreis naar Nederland staat vermeld bij de reisbeschrijving. Wij verzoeken u om altijd minimaal 30 minuten voor de aangegeven tijd aanwezig te zijn.

Aansprakelijkheid
De persoon, die reserveert, is aansprakelijk voor de boeking van alle deelnemers en de juistheid van alle boekingsgegevens. Ten aanzien van minderjarige reizigers moet worden aangetoond dat ouders/voogden toestemming hebben gegeven.

Gedragscode
Wij doen ons best om alles zo goed mogelijk voor u te regelen. Wij vragen ook om uw medewerking als er eens iets anders loopt dan gewenst. Daarom vragen wij u de (geschreven en ongeschreven) waarden en normen te respecteren, zowel tijdens het transport als tijdens het verblijf op uw vakantiebestemming. In geval van ongewenst gedrag van de cliënt, kan Sandhya Reizen, na overleg met de leiding van het hotel of de busorganisatie handelen, zoals ze dat wenselijk acht.

Borgsom
Het is gebruikelijk, dat op de dag van aankomst voor appartementen een borgsom gevraagd wordt. De borgsom is afhankelijk van de appartementen en wordt op de dag van vertrek teruggegeven, mits de appartementen in dezelfde staat terug aangetroffen worden als op de dag van aankomst. Als de verantwoordelijke persoon van de appartementen van mening is, dat de inboedel niet in dezelfde staat aangetroffen wordt als op de dag van aankomst, wordt de borgsom niet of slechts gedeeltelijk teruggestort. Sandhya Reizen treedt hierover niet in discussie.

Geluidoverlast
Het is belangrijk, dat u zich vóór uw boeking oriënteert, waar uw hotel van keuze gelegen is om eventuele onnodige klachten wegens lawaai of drukte, hoogte enz. tijdens uw verblijf of achteraf te vermijden. Als lawaai veroorzaakt wordt door bouw- of andere werkzaamheden, kan Sandhya Reizen niet verantwoordelijk of aansprakelijk gesteld worden. Dat geldt ook voor klachten met betrekking tot lawaai, drukte of andere omstandigheden, die door groepen scholieren of andere reizigers in het hotel van uw keuze veroorzaakt wordt.

Accommodatie verlenging of wijziging
Het is mogelijk, dat het hotel van uw keuze later opent en eerder sluit, dan oorspronkelijk gepland stond op het moment van boeking. Als dit het geval is, zal Sandhya Reizen een ander gelijkwaardig hotel voor u reserveren. Als u om welke reden dan ook besluit om uw vakantie eerder af te breken, kan Sandhya Reizen u de niet in gebruik genomen boeking niet terugbetalen. Als u tijdens uw vakantie besluit om uw verblijfsduur te verlengen, dient u de kosten hiervoor plus de administratiekosten van € 25,00 rechtstreeks aan de reisleiding van Sandhya Reizen te betalen.

Annuleren
De reiziger heeft het recht de geboekt reis schhriftelijk ( per e-mail: te annuleren. Per reiziger zijn hiervoor de volgende kosten verschuldgd: De verplichte kosten bij annulering van uw reis bedragen:

  1. Bij annulering tot 60 dagen voor vertrek 20% van de reissom:
  2. Bij annulering van 60 tot 30 dagen voor vertrek 50% van de reissom:
  3. Bij annulering van 30 tot 14 dagen voor vertrek 75% van de reissom:
  4. Bij annulering vanaf 14 dagen voor vertrek de volledige reissom

De annuleringskosten van een vliegticket zijn 100%.

Je vliegticket annuleren is erg vervelend. Niet alleen gaat de reis waarnaar je uitgekeken hebt niet door, maar je bent meestal ook meteen een groot deel van je geld kwijt. De annuleringskosten kunnen namelijk oplopen tot wel 100 procent van de ticketprijs. Je annuleringsverzekering vergoedt in bepaalde gevallen (een deel van) de kosten. In dit artikel geven we je enkele handige tips bij het annuleren van je vliegticket.

2. Kosten annuleren vliegticket

Als je je vlucht annuleert, betaal je in veel gevallen annuleringskosten die kunnen oplopen tot de volledige ticketprijs. Bij het boeken van een los vliegticket kun je meestal, binnen zeven dagen, een ticket annuleringsverzekering afsluiten. Deze verzekering vergoedt de annuleringskosten als je je vliegticket annuleert met een geldige reden. Denk aan onvoorziene omstandigheden zoals het overlijden van een dierbare, of wanneer je zelf ziek wordt.

Controleer voordat je je vliegticket annuleert de voorwaarden van je vliegticket annuleringsverzekering, zo weet je zeker of jij een geldige annuleringsreden hebt of niet.

Reis en annulering verzekering
Bij deze raden wij u aan om reis en annulering verzekering aan te sluiten.

Bagage
U kunt per persoon 1 koffer 23 KG of tas en 1 stuk handbagage 10 KG meenemen. Passagiers zijn verplicht hun naam, woonplaats en vakantieadres zowel op de binnenkant als op de buitenkant van de bagage te vermelden. Zonder labels kunnen wij geen verantwoordelijkheid dragen voor zoekgeraakte bagage. Kostbare artikelen en medicijnen dienen immer als handbagage te worden vervoerd in verband met mogelijk verlies of verlate aankomst van uw koffer tijdens busreizen.

Directie Sandhya reizen